søndag 15. mai 2011

Farmen- Brekstad-Trondheim


Vi gjorde ett lite stopp på "Farmen øya" Tranøya. Der måtte vi ut med ankeret. Siden det ikke var noe brygge. Neste morgen var det så varmt at jeg og Toril Marie tok oss et morgenbad. Det hele var så idyllisk at jeg måtte ta meg en øl til frokost.



I Brekstad besøkte vi en venninne av Toril Marie. Hun het Live og likte pizza. Dessuten inviterte hun oss på frokost neste dag. Det var herlig å spise frokost ved et stort bord og dusje i varmt ferskvann etterpå. Før vi dro så fikk omvisning på familie bedriften; en svær mølle som kvernet korn.


Gjennom Trondheimsfjorden var det vindstille. Jeg la meg fram på baugen og lot tankene drifte. Turen nærmet seg sitt endepunkt. Neste dag skulle jeg møte lederen for seil-foreningen. Et møte som jeg glede/gruet meg til. Som sagt så var ikke garantert å få båtplass.

Ved ankomst gjestebryggen i Trondheim så gjorde jeg et aldri så lite kukk-stykke: Jeg kræsjet i den. Kaien var full av tilskuere og en havnekaptein. Kræsjet var ikke så altfor ille. Den største skaden var på stoltheten.

Neste dag så fikk jeg båtplass :)

Neste episode: Påskeseilas 2011

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar