lørdag 10. mars 2012

Duen er til salgs

Men Duen som prosjekt er ikke død. Siden jeg skrev innlegg her sist for snart ett år siden, har mye skjedd. Siden da er jeg et stykk leilighet fattigere og en stykk Malø 116 rikere.

Nabobåten min var til salgs. Denne båten var helt ideell for langtur seiling. Jeg var ute etter en båt med lang eller semilang kjøl, stor motor og god seilgarderobe.

Etter noen runder med prisforhandlinger ble vi enig om en fair pris for båten. Da solgte jeg leiligheten min og flyttet inn i Malø-båten. Selv om båten heter Vidvandre for øyeblikket så blir det dåp etterhvert. Det nye navnet er blir noe lignende som Duen.

Livet som båtboer er har vært fullt av oppturer og noen nedturer. Etter å bodd ombord i noen uker våknet jeg opp av det var en fremmed person som gikk på dekket mitt. Heldigvis var det bare å skremme han bort med en lommelykt. Det var litt ekkelt og ha en tilsynelatende innbruddstyv på "taket" sitt

Andre ting som var kjedelig var at tankmåleren ikke fungerte. Den indikerte halv tank, men plutselig var den tom. Det å få tak i vann i Trondheim på en søndag var ikke så lett. Vannet blir nemlig stengt av om vinteren.

Jeg måtte evakuere til kjæresten min på land og legge en plan. For å fylle vann må man gjennom en jernbane bru som kun er åpen mellom klokken 10 og 14. Da er jeg på skolen. Og siden jeg ikke har egen nøkkel til klubbhuset til seilforeningen måtte jeg fylle opp tankene på en onsdag mens lederen for foreninga var på kontoret.

Takket være god hjelp fra venner og klassekamerater fikk vi fylt opp over 700 liter på 1 time.
Etterpå serverte jeg pølser og brus. Så 700 liter vann til prisen av et barneselskap. God deal




De positive tingene med å bo slik jeg gjør nå er foreksempel at jeg når som helst kan kaste loss og ta en liten tur i fjorden. Det er helt stille her. Nesten ingen trafikkstøy. Og leien er 400 kr per måned


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar