onsdag 25. april 2012

Bryggeback mountain

Grunnen til alt bråket som nevnt i forrige innlegg var at Einar og Alex hadde bestemt seg for å sove utendørs under en fjellduk. De skulle ligge på bryggen.

Bryggen var glatt og dekket av snø. Stian og Silje motsatte seg heldigvis dette. Som skipper måtte jeg ta ansvar. Jeg hoppet ut av køyen og tok på meg en kjeldress før jeg sprang ut i cockpit og brølte ut ordre som om vi skulle vært i havsnød ute i stivkuling.

"EINAR LEGGER SEG I FORKABIN, ALEX I AKTERKABIN MED EN GANG. OM DET IKKE BLIR STILLT SKAL JEG FAEN MEG KASTE DERE PÅ HAVET"

Heldigvis gikk de å la seg inne i båten nå. Når jeg fikk roet meg litt så kom jeg frem til at jeg sikkert ikke hadde greid til å kaste dem på sjøen allikevel.

Fiksing av radar (Foto: Einar Eriksen)
Neste morgen ble hele seansen ledd av og alle var venner igjen. Einar og Alex fikk kallenavnene Grylls og Monsen. Etter en runde med påskeegg-rebus og fiksing av radar så dro vi videre mot Brekstad.

Til kai i Brekstad (Foto: Einar Eriksen)

Etter Brekstad gikk vi til Rødeberg ved stadsbygd før vi var hjemme igjen i Trondheim hvor jeg fikk en trist beskjed.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar